ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΓΡΑΦΗ
Η ΚΟΚΚΙΝΟΣΚΟΥΦΙΤΣΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΝΑΠΟΔΗ
Οι μαθητές/τριες της Δ΄τάξης ήρθαν πρώτη φορά σε επαφή με θεατρικό κείμενο. Η αφορμή ήταν ένα απόσπασμα του θεατρικού έργου της Άλκης Ζέη, "Ο Κεραμιδοτρέχαλος", που συναντήσαμε στο μάθημα της γλώσσας. Γνώρισαν τα χαρακτηριστικά του, δομικά και μορφολογικά και αντιλήφθηκαν τις ιδιαιτερότητες, αλλά και τις διαφορές του με τα χαρακτηριστικά των άλλων τύπων κειμένων - αφήγηση, περιγραφή.
Στην πρόταση του βιβλίου να φτιάξουμε το παραμύθι της Κοκκινοσκουφίτσας «από την ανάποδη», δηλαδή τον λύκο «καλό» και την Κοκκινοσκουφίτσα ένα «κακό» κορίτσι, επιλέξαμε μια πρόταση διδασκαλίας δημιουργικής γραφής.
Βασικός σκοπός της διδασκαλίας ήταν να αποκτήσουν οι μαθητές ενεργητικό ρόλο στην πρόσληψη του παραμυθιού- κι εν γένει της λογοτεχνίας- μέσα από συγγραφικές πρακτικές δημιουργικής γραφής καταστώντας τη λογοτεχνία διδακτή.
Οι μαθητές/τριες ανέλαβαν με παιγνιώδη τρόπο να αναδομήσουν το κλασικό παραμύθι και να το νοηματοδοτήσουν εκ νέου με τη συγγραφή του δικού τους, ακολουθώντας τον αφηγηματικό σκελετό (σκηνικό, χαρακτήρες, πλοκή) καθώς και όλους τους μηχανισμούς του λογοτεχνικού αυτού κειμένου.
Η δημιουργική γραφή της διασκευής του παραμυθιού κατέστη πολυδιάστατη, καθώς οι μαθητές/τριες ανέπτυξαν κι άλλες δεξιότητες, όπως ζωγραφική, δημιουργία πρόσκλησης, θεατρικό δρώμενο.
Το κάθε ένα τμήμα της Δ τάξης παρουσίασε το παραμύθι του στο άλλο αφού προετοιμάστηκαν κατάλληλα διαλέγοντας ρόλους με αυτοσχέδιους διαλόγους, μουσική επένδυση, κοστούμια, μάσκες και ... με πολύ πολύ ενθουσιασμό διασκέδασαν αφάνταστα.
Στους συνδέσμους παρακάτω μπορείτε να διαβάσετε τα παραμύθια τους, καθώς και το σχεδιάγραμμα, που βοήθησε στην παραγωγή του παραμυθιού:
Απολαύστε τους και ... σε δράση!