Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Τετάρτη, 13 Απριλίου 2016

Παρασκευή και ... 7η ώρα

Οι μαθητές προσπαθούν να αναγνωρίσουν γεωμετρικά σχήματα στους πίνακες ζωγραφικής.
Παίξαμε ένα παιχνίδι αναγνώρισης γεωμετρικών σχημάτων μέσα από επιλεγμένους πίνακες ζωγραφικής, Αναζητώντας σε κάθε πίνακα την κρυφή γεωμετρία των αντικειμένων, βλέπαμε πώς αυτά συμμετέχουν στη σύνθεση των ζωγραφικών έργων.
Παίξτε κι εσείς στη διεύθυνση που ακολουθεί:
http://photodentro.edu.gr/photodentro/sxhmata_antikeimena_pidx0021285/

ΜΑΘΗ...ΜΑΓΙΚΑ
Αποφασίσαμε να ζωγραφίσουμε κι εμείς με γεωμετρικά σχήματα. Χρησιμοποιήσαμε απλά, μόνο τον χάρακα. Αλληλοκαλύπταμε τα ορθογώνια που σχημάτιζε κάθε φορά ο χάρακάς μας, καθώς τον περιστρέφαμε πέντε φορές το λιγότερο.
 Προέκυψαν διάφορα σχήματα από τις αλληλοκαλυπτόμενες επιφάνειες τα οποία και χρωματίσαμε διαφορετικά. Τα τρίγωνα που σχηματίστηκαν  πράσινα, τα τετράπλευρα κόκκινα και τα σχήματα με περισσότερες από πέντε πλευρές  μαύρα.
Είπαμε πως έμοιαζαν με αφηρημένη ζωγραφική και έτσι ο καθένας έδωσε τον τίλο στο έργο του, ανάλογα με την πρώτη εντύπωση που του δημιουργούσε, όπως : Η γλάστρα, Η γη μας, Το καρφωμένο Άλφα, Ο Αστερούλης , Το περίεργο λουλούδι κ.ά.
Δείτε μερικά από αυτά: 



Διδακτική αξιοποίηση του πίνακα "Το καρναβάλι του Αρλεκίνου" του Χουάν Μιρό 


  Με αφορμή την επεξεργασία του πίνακα ¨Το καρναβάλι του Αρλεκίνου" του Μιρό, είδαμε ένα πολύ ενδιαφέρον βίντεο στα γαλλικά, για να καταλάβουμε πώς αξιοποιούσε ο ίδιος σχήματα και μορφές στα έργα του.
https://www.youtube.com/watch?v=DN7jyTtJIFM

 Αλλά και ένα εξαιρετικό βίντεο που "ζωντανεύει" τη σύνθεση του πίνακα.

https://www.youtube.com/watch?v=kvYeAaLubtc

 Έπειτα δημιουργήσαμε κι εμείς σαν μικροί Μιρό, τη δική μας σύνθεση με πολλή φαντασία και με τη βοήθεια της  τεχνικής του κολάζ.